piątek, 25 maja 2018

Lane kluski na mleku

Pamiętacie to z dzieciństwa czy macie inne smaki?
Uwielbiałam lane kluski na mleku albo mannę z sokiem malinowym.
Te dwa dania mogłam jeść bez przerwy.
Potem gotowałam lane kluski moim małym córeczkom, potem większym a teraz to one będą gotować swoim dzieciaczkom - mam taką nadzieję.
Babcia wnukom też ugotuje, niech wiedzą co dobre.
Teraz ugotuje sobie raz na jakiś czas jak najdzie mnie ochota, polecam i Wam.
Znacie te smaki?
Lane kluski na mleku.



Składniki:
  • 1000 ml mleka
  • 4 jaja
  • 8 łyżek mąki pszennej T 650
  • 2 łyżki miodu
  • rodzynki do posypania
  • żurawina do posypania
Przygotowanie zupy:
  • Do garnka wlałam mleko i podgrzałam je prawie do wrzenia.
  • Z jajek i mąki zrobiłam jednolite, lejące ciasto i wlewałam je przez widelec na mleko.
  • Można wlewać ciasto małym strumyczkiem.
  • Zagotowałam mleko ciągle mieszając.
  • Zdjęłam z ognia, dodałam miód, wymieszałam.
  • Na talerzu posypałam rodzynkami i żurawiną.
Smacznego.
Przepis rodem z PRL-u
"Podróże małe i duże"
Augustów

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger