niedziela, 22 października 2017

Grzyby duszone w mleczku kokosowym z ciecierzycą

Ciąg dalszy propozycji na dania z grzybów leśnych.
Tutaj zrobiłam danie trochę orientalne, jakże pyszne.
Dodałam trawę cytrynową i mleczko kokosowe, idealnie współgrają z grzybami.
Można wykorzystać przepis także używając pieczarek czy boczniaków.
Tak czy tak danie będzie przepyszne, polecam serdecznie.
Grzyby duszone w mleczku kokosowym z ciecierzycą.


                      Składniki: 

  • 2 cebule
  • 500 g grzybów leśnych - miałam podgrzybki i koźlarze
  • 2 trawy cytrynowe
  • 1 korzeń kurkumy wielkości 3 cm
  • 4 cm kawałek korzenia imbiru
  • 5 ząbków czosnku
  • sól morska
  • puszka mleka kokosowego tłustego
  • cała papryczka chili
  • 300 g ugotowanej ciecierzycy
  • pieprz czarny
  • 1 pęczek koperku
  • 4 łyżki oleju


Oczyściłam grzyby, mniejsze kapelusze pozostawiłam w całości, większe przekroiłam na połówki.
Posiekałam drobno cebulę i podsmażyłam ją na oleju.
Do cebuli włożyłam grzyby i smażyłam 3 minuty.
Trawę cytrynową rozbiłam tłuczkiem do mięsa i włożyłam do grzybów.
Na patelni wylądował teraz korzeń kurkumy i imbiru, wcześniej obrane i posiekane.
Smażyłam jeszcze minutę, po czym wlałam mleko kokosowe i dodałam przepuszczony przez praskę czosnek.
Włożyłam do potrawy także całą papryczkę chili, doprawiłam do smaku solą.
Gotowałam całość 20 minut.
Teraz dodałam ugotowaną ciecierzycę, doprawiłam pieprzem oraz dodałam posiekany koperek, gotowałam jeszcze 5 minut.
Wyjęłam trawę cytrynową i papryczkę.
Podałam z kromką chleba.
Smacznego.
Przepis własny.
                                        "Podróże małe i duże"
Las w Bełdowie
Ugięło się pod naporem orkanu Ksawery.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger