sobota, 21 października 2017

Chleb pszenno - jaglany

Dla urozmaicenia diety żywieniowej taki chleb jest super.
Mąka jaglana jest znakomitym odtruwaczem organizmu więc warto ją wprowadzić do naszego jadłospisu na stałe.
Chleb jest znakomity, idealny na grzanki, kanapki czy bruschetty, polecam.
Chleb pszenno - jaglany.



                     Składniki: 30 x 11 cm

  • 280 g mąki jaglanej
  • 250 g mąki pszennej chlebowej T 750
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka soli
  • 375 ml maślanki
  • 125 ml wody źródlanej
  • 1 łyżka drożdży instant
  • 1 łyżka cukru
  • 3 łyżki oliwy


W dużej misce wymieszałam mąkę jaglaną, ziemniaczaną, pszenną z solą.
Maślankę podgrzałam do temperatury 36 C czyli tak aby można było włożyć palec i nie poparzyć się bo inaczej drożdże nie będą pracowały.
125 ml maślanki wlałam do szklanki, dodałam drożdże i cukier, wymieszałam, odstawiłam na chwilę aby masa się lekko spieniała.
Do miski z mąką wlałam maślankę z drożdżami, resztę maślanki, i letnią wodę a także oliwę.
Wymieszałam drewnianą łyżką na jednolite ciasto.
Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam do niej ciasto.
Formę nakryłam ściereczką i pozostawiłam na 30 minut do godziny aby drożdże zaczęły pracować.
Piekłam chleb w piekarniku nagrzanym do 170 C z opcją grzania góra/dół przez 35 - 45 minut lub do suchego patyczka.
Upieczony chleb wyjęłam z formy i studziłam na kratce.


Smacznego.
Przepis z archiwum.
                                        "Podróże małe i duże"
Na rzece Netta
Na rzece Netta, na Kanale Augustowskim, takie oto obrazy spotkać można.
Motorówką popływać można ale i gondolą, ciekawe przeżycia.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger