środa, 20 września 2017

Pieróg z ciasta francuskiego ze szpinakiem, boczniakami i mozzarellą

Pyszne i dość szybkie danie dziś przedstawiam.
Pieróg z ciasta francuskiego jest idealny na obiad, czy wczesną kolację.
To danie bardzo pożywne i bardzo aromatyczne, polecam do wypróbowania.
Lubicie takie dania? Do czego używacie ciasta francuskiego?
Pieróg z ciasta francuskiego ze szpinakiem, boczniakami i mozzarellą.


                  Składniki:

  • 1 op. ciasta francuskiego - 300 g
  • 250 g boczniaków
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 120 g świeżego szpinaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oliwy
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 2 - 3 łyżki posiekanego oregano
  • 1/2 dużego awokado
  • kulka mozzarelli - 125 g
  • żółtko do posmarowania

Boczniaki pokroiłam w paski i podsmażyłam na maśle klarowanym, oprószyłam solą i pieprzem, zdjęłam z patelni.
Na patelnię wlałam oliwę i podsmażyłam na niej wcześniej umyte, osuszone i posiekane liście szpinaku.
Liście najpierw puszczą sok, który trzeba odparować, na koniec włożyłam posiekany czosnek  chwilę jeszcze smażyłam, posoliłam.
Mozzarellę pokroiłam w plastry a awokado obrałam i pokroiłam w kostkę.
Płat ciasta francuskiego rozciągnęłam na blacie, nałożyłam farsz, czyli boczniaki, szpinak, kostki awokado i plastry mozzarelli, posypałam listkami oregano na połowie ciasta i zawinęłam tak jak się zawija pierogi, tworząc brzeg.
Ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarowałam roztrzepanym żółtkiem, ponakłuwałam nożem aby para podczas pieczenia miała gdzie się ulatniać.

Piekłam pieróg w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół przez ok. 30 minut aby pieróg ładnie się zrumienił.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                        "Podróże małe i duże"
"Niebieskie Źródła"
Rezerwat "Niebieskie Źródła" to oaza spokoju, cisza, specyficzny klimat, idealny do odpoczynku.
Rezerwat przyrody "Niebieskie Źródła" znajduje się w Tomaszowie Mazowieckim.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger